Γολοντομόρ : Τό Μυστικό Ὁλοκαύτωμα στήν Οὐκρανία
Ἀπό τόν James Perloff
Το 1933, η τότε εκλεγμένη κυβέρνηση του Φράνκλιν Δ. Ρούσβελτ προχώρησε, για πρώτη φορά από τις ΗΠΑ, σε επίσημη αναγνώριση της Σοβιετικής Ένωσης. Ιδιαίτερα απογοητευτικό ήταν ότι αυτή η αναγνώριση έγινε παρόλο που ο σοβιετικός δικτάτορας Ιωσήφ Στάλιν είχε μόλις ολοκληρώσει μια εκστρατεία γενοκτονίας εναντίον της Ουκρανίας που άφησε πάνω από 10 εκατομμύρια νεκρούς. Αυτή η αγριότητα ήταν γνωστή στην κυβέρνηση του Ρούσβελτ, αλλά όχι στον αμερικανικό λαό γενικά, χάρη στην συγκάλυψη της ιστορίας από τον δυτικό τύπο - όπως θα δείξουμε.
Η ανείπωτη τραγωδία της Ουκρανίας
Η γενοκτονία της Ουκρανίας παραμένει σε μεγάλο βαθμό άγνωστη. Μετά από 76 χρόνια, το αίμα των θυμάτων εξακολουθεί να κλαίει για αλήθεια και η ενοχή των δραστών για αποκάλυψη.
Πολλοί Αμερικανοί μόλις που γνωρίζουν την Ουκρανία, παρόλο που είναι η δεύτερη μεγαλύτερη χώρα της Ευρώπης μετά τη Ρωσία, και είναι μια ξεχωριστή γη και λαός για αιώνες. Ένας λόγος για αυτό το άγνωστο είναι ότι η Ουκρανία σπάνια γνωρίζει την πολιτική ανεξαρτησία βρισκόταν κάτω από εξουσία/τυραννία της Ρωσίας στο μεγαλύτερο μέρος της ύπαρξής της. Υπό τη σοβιετική κυριαρχία μέχρι το 1991, και υπό την τσαρική Ρωσία πριν από αυτή. Ουσιαστικά αυτή η χώρα είχε υποβιβαστεί στο καθεστώς μιας ρωσικής «επαρχίας».
Ο ΕΒΡΑΙΟΣ Στάλιν εξετέλεσε μια γενοκτονία εναντίον της Ουκρανίας με δύο τρόπους.
Το ένα ήταν μαζικές εκτελέσεις και απελάσεις σε στρατόπεδα εργασίας. Όμως το δεύτερο εργαλείο δολοφονίας του ήταν πιο μοναδικό: ένας τεχνητός λιμός που δημιουργήθηκε από δήμευση όλων των τροφίμων. Οι Ουκρανοί το αποκαλούν Holodomor , που μεταφράζεται από ένα σύγχρονο λεξικό της Ουκρανίας ως «τεχνητή πείνα, που οργανώνεται σε μεγάλη κλίμακα από το εγκληματικό καθεστώς κατά του πληθυσμού της χώρας», αλλά συχνά απλά μεταφράζεται ως «δολοφονία από την πείνα».
Η Ουκρανία ήταν το τελευταίο μέρος που θα περίμενε κανείς ένα λιμό, γιατί ήταν γνωστή εδώ και αιώνες ως το « καλάθι ψωμιού της Ευρώπης». Ο Γάλλος διπλωμάτης Blaise de Vigenère έγραψε το 1573: «Η Ουκρανία ξεχειλίζει από μέλι και κερήθρα…. Το έδαφος αυτής της χώρας είναι τόσο καλό και γόνιμο που όταν αφήνετε ένα άροτρο στο χωράφι, γεμίζει τόσο πολύ με γρασίδι, μετά από δύο ή τρεις ημέρες, που θα είναι δύσκολο να βρεθεί.» Ο Βρετανός ταξιδιώτης του 18ου αιώνα Τζόζεφ Μάρσαλ έγραψε: "Η Ουκρανία είναι η πλουσιότερη επαρχία της ρωσικής αυτοκρατορίας...»
Μετά τη Ρωσική Επανάσταση του 1917, η Ουκρανία έγινε μέρος ενός αιματηρού πεδίου μάχης μεταξύ των Μπολσεβίκων (της ομάδας που τελικά έγινε το Κομμουνιστικό Κόμμα της Σοβιετικής Ένωσης), των Τσαρικών Λευκών και των Ουκρανών εθνικιστών. Τελικά, φυσικά, επικράτησαν οι Μπολσεβίκοι, αλλά ο Λένιν αναγνώρισε επιδέξια ότι οι παραχωρήσεις θα ήταν απαραίτητες για την απόκτηση της συνεργασίας της Ουκρανίας ως μέλους της ασταθούς νέας ΕΣΣΔ. Για να εκμεταλλευτεί τη μακροχρόνια δυσαρέσκεια των Ουκρανών, από τήν τσαρική κυριαρχία, τους επέτρεψε να διατηρήσουν μεγάλο μέρος της εθνικής τους κουλτούρας. Οι Ουκρανοί βίωσαν έναν σχετικά υψηλό βαθμό ελευθερίας που εκτείνεται στα μέσα της δεκαετίας του 1920. Η Ουκρανική Αυτοκέφαλη Ορθόδοξη Εκκλησία και η μη κομμουνιστική Ουκρανική Ακαδημία Επιστημών επετράπη να λειτουργούν ανεξάρτητα. Ωστόσο, καθώς η Σοβιετική Ένωση εδραίωσε τη δύναμή της και ο Ιωσήφ Στάλιν ανέβηκε στην κορυφή του κόμματος, αυτές οι ελευθερίες ἐγιναν αναλώσιμες και ο Ουκρανικός εθνικισμός, τον οποίο αρχικά εκμεταλεύτηκε,τώρα ἐγινε εμπόδιο.
Εξαναγκασμός κολεκτιβοποίησης
Παρά την κομμουνιστική ώθηση για κολεκτιβοποίηση, τα αγροκτήματα της Ουκρανίας παρέμειναν ως επί το πλείστον ιδιωτικά - το θεμέλιο της επιτυχίας τους. Αλλά το 1929, η Κεντρική Επιτροπή του Κομμουνιστικού Κόμματος της Σοβιετικής Ένωσης αποφάσισε να ξεκινήσει ένα πρόγραμμα ολικής κολεκτιβοποίησης. Τα ιδιωτικά αγροκτήματα έπρεπε να αντικατασταθούν εντελώς από κολεκτίβες (συλλογικότητες )- στην Ουκρανία γνωστή ως kolkhozes . Αυτό, φυσικά, συνάδει με τη μαρξιστική ιδεολογία: το Κομμουνιστικό Μανιφέστο είχε ζητήσει την κατάργηση της ιδιωτικής ιδιοκτησίας
Ασκήθηκε έντονη πίεση στους Ουκρανούς αγρότες για να ενταχθούν στις κολχόζ. Είκοσι πέντε χιλιάδες φανατικοί νέοι κομμουνιστές από πόλεις της ΕΣΣΔ στάλθηκαν στην Ουκρανία για να αναγκάσουν σ᾿αυτή τη μετάβαση. Αυτοί έγιναν γνωστοί ως «είκοσι πέντε χιλιάδες». Στον καθένα ανατέθηκε μια συγκεκριμένη τοποθεσία, και συνοδεύτηκε από έναν κομμουνιστή συνοδεία όπλων, συμπεριλαμβανομένων μελών της GPU (μυστική αστυνομία, πρόδρομος της KGB). Σε κάθε χωριό ιδρύθηκε μια κομμουνιστική επιτροπή.
Ο επιζών του Holodomor Miron Dolot, στο βιβλίο του Execution by Hunger , περιγράφει τι συνέβη αμέσως μετά την έναρξη μιας επιτροπής στο χωριό του από τους «εικοσιπέντε χιλιάδες» του συντρόφου Zeitlin:
Δεν χρειαζόταν να περιμένουμε πολύ καιρό για να αποκαλυφθεί η στρατηγική του συντρόφου Zeitlin. Το πρώτο περιστατικό συνέβη πολύ νωρίς σε ένα κρύο πρωί του Ιανουαρίου το 1930, ενώ οι άνθρωποι στο χωριό μας κοιμόταν ακόμα. Δεκαπέντε χωρικοί συνελήφθησαν και κάποιος είπε ότι οι Checkists [GPU] είχαν φτάσει στο χωριό τα μεσάνυχτα….Οι πιο εξέχοντες χωρικοί ήταν μεταξύ εκείνων που συνελήφθησαν…. Αυτό ήταν τρομακτικό. Η «επίσημη ηγεσία», μας είχε αφαιρεθεί σε ένα βράδυ. Οι αγρότες, ως επί το πλείστον αναλφάβητοι και ανίδεοι, κατ᾿ αυτό τον τρόπο, έμειναν ανυπεράσπιστοι...
Σε ολόκληρη την Ουκρανία, οι «Εικοσιπέντε Χιλιάδες» πραγματοποίησαν υποχρεωτικές συναντήσεις χωριών στις οποίες απαίτησαν από όλους τους αγρότες να εγκαταλείψουν την ιδιωτική γεωργία και να «γίνουν εθελοντές» να συμμετάσχουν σε μια συλλογική. Οι περισσότεροι αγρότες αντιστάθηκαν έντονα. Κατ 'αρχήν, φυσικά, δεν υπάρχει τίποτα κακό με τους αγρότες να συγκεντρώνουν τους πόρους και τις προσπάθειές τους σε μια συνεταιριστική επιχείρηση. Αλλά δεν εννοούσαν αυτό οι κομμουνιστές με την κολεκτιβοποίηση. Στα kolkhozes, η κυβέρνηση κατείχε τα πάντα - τη γη, τα ζώα, τον εξοπλισμό και τα προϊόντα. Ο εργάτης δεν κρατούσε καρπούς από τη δουλειά του και ήταν στο έλεος του κράτους για να λάβει ένα μικρό ποσό.
Οι σοβιετικές κολεκτίβες δεν πέτυχαν ποτέ. Όπως σημείωσε ο περίφημος Σοβιετολόγος Ρόμπερτ Κόντσεστετ, «Όπου και αν υπήρχαν, είχαν, με όλα τα πλεονεκτήματα που τους έδινε το καθεστώς, πάει χειρότερα από ότι ένα ιδιωτικό αγρόκτημα». Στα κολχόζ, τα ζώα, τα οποία δεν τα φρόντιζαν, πέθαναν εύκολα, και ο εξοπλισμός καταστρέφονταν. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι οι εργαζόμενοι δεν τα θεωρούσαν ιδιοκτησία τους, ούτε είχαν κανένα μερίδιο στη κολεκτίβα. Αυτό κατέδειξε τη σύγκρουση μεταξύ της μαρξιστικής ιδεολογίας και της πραγματικότητας της ανθρώπινης φύσης. Κάνοντας τα πράγματα χειρότερα, οι κολεκτόβες οργανώθηκαν από τους «είκοσι πέντε χιλιάδες» , οι οποίοι ως αστοί νέοι, δεν είχαν καμμία γεωργική εμπειρία. Η άγνοιά τους για τα βασικά της γεωργίας τους καθιστούσε τον περίγελο μεταξύ των ντόπιων Ουκρανών.
Για να αναγκάσουν τους χωρικούς σε συλλογικές ομάδες, οι κομμουνιστές τους απείλησαν πως θα κηρυχθούν ως εχθροί του κράτους, και θα τους αναλάμβανε η GPU. Οι φυλακές - άγνωστες στους Ουκρανούς αγρότες - άρχισαν να εμφανίζονται σε κάθε χωριό. Για να προκαλέσουν πρόσθετο φόβο, μπήκαν μονάδες του σοβιετικού στρατού, που στεγάζονταν σε σπίτια χωρίς άδεια. Επινοήθηκαν βασανιστικές τιμωρίες, όπως το «μονοπάτι πορείας», στο οποίο ένας αντιστασιακός χωρικός θα αναγκαζόταν να περπατήσει μέσα στο χιόνι για το επόμενο χωριό, όπου θα ανακρινόταν από τους αξιωματούχους του και εάν εξακολουθούσε να αρνείται να συμμετάσχει σε μια κολεκτίβα, περπατούσε προς το επόμενο χωριό. Αυτό θα συνεχιζόταν έως ότου ο αγρότης είτε πέθανε από εξάντληση ή θα υποτασσόταν στη θέληση του κράτους. Μια πολύ αποτελεσματική μέθοδος ήταν απλώς να κατασχεθεί η προμήθεια τροφίμων μιας οικογένειας. Έτσι απειλήθηκαν πολλοί αγρότες,όταν είδαν τα παιδιά τους να λιμοκτονούν, και παραδόθηκαν. Μέχρι το καλοκαίρι του 1932...
Αποδιοπομπαίοι τράγοι της κομμουνιστικής αποτυχίας
Όμως, επειδή τα κολχόζ απέτυχαν να παράγουν, όπως είχε προβλεφθεί από τη μαρξιστική θεωρία, και με πολλούς αγρότες να αρνούνται να συμμετάσχουν, ο Στάλιν αναζήτησε αποδιοπομπαίο τράγο. Ανακοινώθηκε ότι η αποτυχία της κολεκτιβοποίησης οφειλόταν σε σαμποτάζ από τους "κουλάκους". Αυτοί ήταν οι πιο εύποροι αγρότες. Μόνο η κατοχή μιας αγελάδας, η πρόσληψη ενός άλλου χωρικού ή η κατοχή μιας λαμαρινένιας στέγης (αντί της πιο συνηθισμένης ψάθινης στέγης) θεωρήθηκαν όλα αποδεικτικά στοιχεία ότι ήταν ένας κουλάκος
Φυσικά, σε οποιαδήποτε οικονομία, μερικοί άνθρωποι ευδοκιμούν περισσότερο από άλλους. Αυτό οφείλεται συνήθως στην εργατικότητα και την αποτελεσματικότητα. Σύμφωνα με το μαρξιστικό δόγμα, ωστόσο, όλοι οι πλουσιότεροι αγρότες (κουλάκοι) ήταν "βδέλες" και "παράσιτα" που είχαν γίνει πλούσιοι εκμεταλλευόμενοι φτωχότερους αγρότες και που τώρα ανατρέπουν τη συλλογικότητα. Ο Στάλιν ανακοίνωσε ότι η λύση στην καλύτερη παραγωγή σιτηρών ήταν να «αγωνιστούμε ενάντια στα καπιταλιστικά στοιχεία της αγροτιάς, ενάντια στους κουλάκους», και διακήρυξε το στόχο της «εκκαθάρισης των κουλάκων ως τάξης». Στην πραγματικότητα, ωστόσο, η Ουκρανία δεν είχε ποτέ μια ξεχωριστή κοινωνική τάξη κουλάκων - αυτή η ιδέα ήταν μια μαρξιστική εφεύρεση.
Αυτοί που κατηγορούνταν ότι ήταν κουλάκοι εκτελέσθηκαν, απελάθηκαν σε απομακρυσμένα στρατόπεδα εργατών σκλάβων στη Ρωσία, ή τοποθετήθηκαν σε τοπικές κοπιαστικές εργασίες. Λίγοι επέζησαν. Θα μπορούσε κανείς να κατηγορηθεί ότι ήταν κουλάκος με τα πιο ατεκμηρίωτα στοιχεία. Μερικοί αγρότες κατηγόρησαν τους άλλους απλώς για φθόνο ή αντιπάθεια. Όπως σημείωσε αργότερα ένας σοβιετικός συγγραφέας: «Ήταν εύκολο να κάνεις έναν άνθρωπο να κάνει μια καταγγελία · δεν έπρεπε καν να το υπογράψει. Το μόνο που έπρεπε να πεις ήταν ότι είχε πληρώσει ανθρώπους για να δουλέψουν για αυτόν ως μισθωμένα χέρια, ή ότι είχε τρεις αγελάδες. " Μερικοί πολύ φτωχοί αγρότες κατηγορήθηκαν ότι ήταν κουλάκοι απλώς και μόνο επειδή ήταν θρησκευόμενοι. Και ειρωνικά, πολλοί από τους «πλούσιους» κουλάκους είχαν πολύ χαμηλώτερο εισόδημα από τους κομμουνιστές αξιωματούχους που τους καταδίωκαν! Η «Απο-κουλακοποίηση» σκότωσε εκατομμύρια.
Κατά ειρωνικό τρόπο, αυτή η διαδικασία σκότωσε τους πιο παραγωγικούς αγρότες, διασφαλίζοντας μια μικρότερη συγκομιδή και μια πιο φτωχή Σοβιετική Ένωση. Οι υπόλοιποι αγρότες δεν τολμούσαν να λάβουν μέτρα για να βελτιώσουν τη γη τους ή να ευημερήσουν, γιατί φοβούνται ότι θα επαναταξινομηθούν ως κουλάκοι. Αλλά ο Στάλιν πέτυχε τον πραγματικό του στόχο: καταστρέφοντας την ηγεσία που θα μπορούσε να του αντιταχθεί και την πλήρη υποταγή της Ουκρανίας.
Αυτή η εκστρατεία επεκτάθηκε πέρα από τους κουλάκους σε μια ευρεία επίθεση σε όλα τα υπολείμματα του ουκρανικού εθνικισμού.
Όπως σημειώνει ο Ντόλοτ, το Σοβιετικό Κομμουνιστικό Κόμμα:
Έστειλε τον [Pavel] Postyshev, έναν σαδιστή, βίαιο Εβραίο Ρώσο σοβινιστή, ως αντιπρόσωπό του στην Ουκρανία. Ο διορισμός του έπαιξε καθοριστικό ρόλο στη ζωή όλων των Ουκρανών. Ο Postyshev έφερε και εφάρμοσε μια νέα σοβιετική ρωσική πολιτική στην Ουκρανία. Ήταν μια ανοιχτά διακηρυγμένη πολιτική σκόπιμης και απεριόριστης καταστροφής όλων των Ουκρανών. Από τώρα και στο εξής, υπενθυμίζαμε συνεχώς ότι υπήρχαν «αστοί-εθνικιστές» ανάμεσά μας, τους οποίους πρέπει να καταστρέψουμε…. Αυτή η νέα εκστρατεία κατά του ουκρανικού εθνικού κινήματος είχε ως αποτέλεσμα τον αφανισμό της κεντρικής κυβέρνησης της Ουκρανίας καθώς και όλων των ουκρανικών πολιτιστικών, εκπαιδευτικών και κοινωνικών ιδρυμάτων.
Το Ινστιτούτο Ουκρανικής Γλώσσας, το Ινστιτούτο Φιλοσοφίας της Ουκρανίας, ο Κρατικός Εκδοτικός Οίκος της Ουκρανίας και αμέτρητα άλλα ιδρύματα εκκαθαρίστηκαν, οι ηγέτες τους δολοφονήθηκαν ή φυλακίστηκαν. Τόσο φανατικός ήταν ο πόλεμος κατά του εθνικισμού που κατασχέθηκαν ακόμη και τα πολύχρωμα κεντημένα εθνικά κοστούμια που φορούσαν οι Ουκρανοί. Ο αυτόπτης μάρτυρας Yefrosyniya Poplavets θυμάται: «Για να σώσουμε τα κεντημένα πουκάμισά μας τα βάζουμε κάτω από τα παλιά κουρελιασμένα σακάκια μας. Δεν λειτούργησε! Μας ξέντυναν και ἐπαιρναν τα πουκάμισα για να εξαλείψουν οποιοδήποτε εθνικό πνεύμα στο σπιτικό.»
Αλλά ίσως η πιο έντονη επιβολή ήταν ενάντια στην εκκλησία, γιατί αντιπροσώπευε όχι μόνο μια μορφή αλληλεγγύης της Ουκρανίας, αλλά και το Ευαγγέλιο του οποίου οι αρχές είναι εγγενώς αντίθετες σε αυτές του μαρξισμού. Το Κομμουνιστικό Κόμμα δήλωσε: "Η εκκλησία είναι η agitprop του κουλάκου." Οι ιερείς εκτελέστηκαν ή στάλθηκαν σε στρατόπεδα εργασίας. η εκκλησιαστική γη κατασχέθηκε. τα μοναστήρια έκλεισαν. Οι εκκλησίες - μερικές από αυτές εθνικά μνημεία αιώνων - είτε κατεδαφίστηκαν, είτε μετατράπηκαν σε κινηματογράφους, βιβλιοθήκες, στρατώνες και άλλες κοσμικές χρήσεις για το κράτος. Οι εικόνες των εκκλησιών καταστράφηκαν, κάηκαν βιβλία και αρχεία, καμπάνες των εκκλησιών πωλήθηκαν ακόμη και ως θραύσματα. Μέχρι το τέλος του 1930, το 80% όλων των εκκλησιών των χωριών της Ουκρανίας είχαν κλείσει.
"Δολοφονία από την πείνα"
Ωστόσο, το χειρότερο δεν είχε συμβεί ακόμη στην Ουκρανία. Μέχρι το 1932, σχεδόν όλοι οι κουλάκοι είχαν εκκαθαριστεί, αλλά πολλοί από τους υπόλοιπους φτωχούς αγρότες εξακολουθούσαν να αντιστέκονται στον κομμουνισμό και την κολεκτιβοποίηση. Ο Στάλιν ξεκίνησε τώρα πόλεμο εναντίον των φτωχότερων της Ουκρανίας - ειρωνικά εκείνοι που, στο μαρξιστικό δόγμα, έπρεπε να θεωρηθούν ως "προλεταριάτο".
Ο ΕΒΡΑΙΟΣ ΣΤΑΛΙΝ
Το 1932, ο Στάλιν ζήτησε από την Ουκρανία να αυξήσει την παραγωγή σιτηρών κατά 44 τοις εκατό. Ένας τέτοιος στόχος θα ήταν ανέφικτος ακόμη και αν οι κομμουνιστές δεν είχαν ήδη καταστρέψει την παραγωγικότητα του έθνους, εξαλείφοντας τους καλύτερους αγρότες και αναγκάζοντας τους άλλους να είναι αδύναμοι. Εκείνο το έτος, κανένα χωριό δεν μπόρεσε να καλύψει την αδύνατη ποσόστωση, η οποία υπερέβαινε κατά πολύ την καλύτερη παραγωγή της Ουκρανίας κατά τα προ-κολεκτιβοποίησης χρόνια.
Στη συνέχεια, ο Στάλιν εξέδωσε μια από τις πιο σκληρές διαταγές της σκοτεινής καριέρας του: εάν δεν τηρήθηκαν οι ποσοστώσεις, θα πρέπει να κατασχεθούν όλα τα σιτηρά. Όπως έγραψε πολύ αργότερα ένας σοβιετικός συγγραφέας: «Όλοι οι σπόροι, χωρίς εξαίρεση, ζητήθηκαν για την εκπλήρωση του Σχεδίου, συμπεριλαμβανομένου αυτού που προοριζόταν για σπορά, ζωοτροφές, και ακόμη και αυτό που είχε εκδοθεί προηγουμένως στο kolkhozniki ως πληρωμή για το έργο τους».
Η άδεια περιελάμβανε την κατάσχεση όλων των τροφίμων από όλα τα νοικοκυριά.
Κάθε σπίτι που δεν απέδωσε όλα τα σιτηρά του κατηγορήθηκε για "κατάχρηση" κρατικής περιουσίας.
Ένας χωρικός υπενθύμισε τη διαδικασία με την οποία οι ΕΒΡΑΪΚΕΣ κομμουνιστικές «ταξιαρχίες» εισέβαλαν στα σπίτια:
Κάθε ταξιαρχία είχε τον λεγόμενο «ειδικό» για την αναζήτηση σιτηρών. Ήταν εξοπλισμένος με μια μακριά σιδερένια πιρούνα με την οποία έψαχνε κρυμμένα σιτηρά.
Η ταξιαρχία πήγαινε από σπίτι σε σπίτι. Αρχικά μπήκαν στα σπίτια και ρώτησαν, "Πόσα σιτηρά έχετε για την κυβέρνηση;" «Δεν έχω. Αν δεν με πιστεύεις ψάξε», ήταν η συνηθισμένη λακωνική απάντηση.
Και έτσι ξεκίνησε η «αναζήτηση». Έψαχναν στο σπίτι, στη σοφίτα, στο υπόστεγο, στο ντουλάπι και στο κελάρι. Στη συνέχεια πήγαιναν έξω και έψαχναν τον αχυρώνα, το γουρουνοστάσιο, τον σιτοβολώνα και τους σωρούς των άχυρων. Μετρούσαν το φούρνο και υπολόγιζαν εάν ήταν αρκετά μεγάλος για να χωρέσει κρυμμένους σπόρους πίσω από τα τούβα. Έσπαζαν δοκάρια στη σοφίτα, χτύπαγαν το πάτωμα του σπιτιού, κατέσκαπταν ολόκληρη την αυλή και τον κήπο...
Ο Miron Dolot θυμάται:
Μέτραγαν το πάχος των τοίχων και επιθεωρούσαν για εξογκώματα όπου θα μπορούσαν να είχαν κρυφτεί σπόροι. Μερικές φορές γκρέμιζαν εντελώς «ύποπτους» τοίχους…. Τίποτα στα σπίτια δεν έμεινε ανέπαφο ή ανέγγιχτο. Ανακάτευαν τα πάντα: ακόμη και τις κούνιες των μωρών, και στα ίδια τα μωρά έκαναν σχολαστική έρευνα, για να μην αναφέρουμε τα άλλα μέλη της οικογένειας. Έψαχναν "κρυμμένα σιτηρά" μέσα και κάτω από ανδρικά και γυναικεία ρούχα. Ακόμη και το μικρότερο ποσό που βρέθηκε κατασχέθηκε. Αν βρέθηκε ένα μικρό κουτί ή ένα βάζο με σπόρους που είχαν διατηρηθεί για φύτευση την άνοιξη, θα το έπαιρναν και ο ιδιοκτήτης θα κατηγορείτο ότι έκρυβε τρόφιμα από το κράτος.
Φυσικά, για να αποφευχθεί η πείνα, σχεδόν κάθε οικογένεια προσπάθησε να κρύψει κάποια τρόφιμα. Αλλά η εμπειρία σύντομα έκανε τις ταξιαρχίες ικανές να εντοπίζουν ακόμη και τα πιο έξυπνα κρησφύγετα.
Το αποτέλεσμα ήταν η μαζική πείνα που πήρε εκατομμύρια ζωές κατά τη διάρκεια του τρομερού χειμώνα του 1932-33. Το φαγητό ήταν σχεδόν αδύνατο να βρεθεί πουθενά. Πολλοί παρακαλούσαν γείτονες για φλούδες πατάτας ή άλλα απορρίμματα - μόνο για να βρουν τους γείτονές τους εξίσου άπορους.
Τον Αύγουστο του 1932 το Κομμουνιστικό Κόμμα της ΕΣΣΔ είχε εκδώσει νόμο που επέβαλλε τη θανατική ποινή για κλοπή «κοινωνικής ιδιοκτησίας». Πύργοι παρακολούθησης χτίστηκαν πάνω στις κολεκτίβες, επανδρωμένοι από νέους κομμουνιστές. Χιλιάδες αγρότες πυροβολήθηκαν επειδή προσπάθησαν να πάρουν μια χούφτα σιτάρι ή μερικά τεύτλα από τα κολχόζ, για να ταΐσουν τις λιμοκτονούσες οικογένειές τους.
Μη μπορώντας να βρούν φαγητό, πολλοί έτρωγαν ό, τι μπορούσε να νοηθεί ως τέτοιο - ζιζάνια, φύλλα, φλοιούς δέντρων και έντομα. Οι πιο τυχεροί κατάφεραν να επιβιώσουν κρυφά με μικρά ζώα του δάσους.
Κάθε ταξιαρχία είχε τον λεγόμενο «ειδικό» για την αναζήτηση σιτηρών. Ήταν εξοπλισμένος με μια μακριά σιδερένια πιρούνα με την οποία έψαχνε κρυμμένα σιτηρά.
Η ταξιαρχία πήγαινε από σπίτι σε σπίτι. Αρχικά μπήκαν στα σπίτια και ρώτησαν, "Πόσα σιτηρά έχετε για την κυβέρνηση;" «Δεν έχω. Αν δεν με πιστεύεις ψάξε», ήταν η συνηθισμένη λακωνική απάντηση.
Και έτσι ξεκίνησε η «αναζήτηση». Έψαχναν στο σπίτι, στη σοφίτα, στο υπόστεγο, στο ντουλάπι και στο κελάρι. Στη συνέχεια πήγαιναν έξω και έψαχναν τον αχυρώνα, το γουρουνοστάσιο, τον σιτοβολώνα και τους σωρούς των άχυρων. Μετρούσαν το φούρνο και υπολόγιζαν εάν ήταν αρκετά μεγάλος για να χωρέσει κρυμμένους σπόρους πίσω από τα τούβα. Έσπαζαν δοκάρια στη σοφίτα, χτύπαγαν το πάτωμα του σπιτιού, κατέσκαπταν ολόκληρη την αυλή και τον κήπο...
Ο Miron Dolot θυμάται:
Μέτραγαν το πάχος των τοίχων και επιθεωρούσαν για εξογκώματα όπου θα μπορούσαν να είχαν κρυφτεί σπόροι. Μερικές φορές γκρέμιζαν εντελώς «ύποπτους» τοίχους…. Τίποτα στα σπίτια δεν έμεινε ανέπαφο ή ανέγγιχτο. Ανακάτευαν τα πάντα: ακόμη και τις κούνιες των μωρών, και στα ίδια τα μωρά έκαναν σχολαστική έρευνα, για να μην αναφέρουμε τα άλλα μέλη της οικογένειας. Έψαχναν "κρυμμένα σιτηρά" μέσα και κάτω από ανδρικά και γυναικεία ρούχα. Ακόμη και το μικρότερο ποσό που βρέθηκε κατασχέθηκε. Αν βρέθηκε ένα μικρό κουτί ή ένα βάζο με σπόρους που είχαν διατηρηθεί για φύτευση την άνοιξη, θα το έπαιρναν και ο ιδιοκτήτης θα κατηγορείτο ότι έκρυβε τρόφιμα από το κράτος.
Φυσικά, για να αποφευχθεί η πείνα, σχεδόν κάθε οικογένεια προσπάθησε να κρύψει κάποια τρόφιμα. Αλλά η εμπειρία σύντομα έκανε τις ταξιαρχίες ικανές να εντοπίζουν ακόμη και τα πιο έξυπνα κρησφύγετα.
Το αποτέλεσμα ήταν η μαζική πείνα που πήρε εκατομμύρια ζωές κατά τη διάρκεια του τρομερού χειμώνα του 1932-33. Το φαγητό ήταν σχεδόν αδύνατο να βρεθεί πουθενά. Πολλοί παρακαλούσαν γείτονες για φλούδες πατάτας ή άλλα απορρίμματα - μόνο για να βρουν τους γείτονές τους εξίσου άπορους.
Τον Αύγουστο του 1932 το Κομμουνιστικό Κόμμα της ΕΣΣΔ είχε εκδώσει νόμο που επέβαλλε τη θανατική ποινή για κλοπή «κοινωνικής ιδιοκτησίας». Πύργοι παρακολούθησης χτίστηκαν πάνω στις κολεκτίβες, επανδρωμένοι από νέους κομμουνιστές. Χιλιάδες αγρότες πυροβολήθηκαν επειδή προσπάθησαν να πάρουν μια χούφτα σιτάρι ή μερικά τεύτλα από τα κολχόζ, για να ταΐσουν τις λιμοκτονούσες οικογένειές τους.
Μη μπορώντας να βρούν φαγητό, πολλοί έτρωγαν ό, τι μπορούσε να νοηθεί ως τέτοιο - ζιζάνια, φύλλα, φλοιούς δέντρων και έντομα. Οι πιο τυχεροί κατάφεραν να επιβιώσουν κρυφά με μικρά ζώα του δάσους.
Ο Αμερικανός δημοσιογράφος Thomas Walker έγραψε:
Περίπου είκοσι μίλια νότια του Κιέβου, ήρθα σε ένα χωριό που σχεδόν εξαφανίστηκε από την πείνα. Υπήρχαν δεκαπέντε σπίτια σε αυτό το χωριό και ένας πληθυσμός σαράντα ατόμων. Κάθε σκύλος και γάτα είχε φαγωθεί. Όλα τα άλογα και τα βόδια είχαν κατασχεθεί από τους Μπολσεβίκους για να μεταφέρουν τις συλλογικές εκμεταλλεύσεις. Σε μια καλύβα μαγειρεύουν ένα μπέρδεμα που αδυνατώ να αναλύσω. Υπήρχαν οστά, ζιζάνια, δέρμα, και κάτι που έμοιαζε με μπότα στην κατσαρόλα. Ο τρόπος με τον οποίο η υπόλοιπη μισή δωδεκάδα κατοίκων παρακολουθούσαν, αυτό το σιχαμερό ανακάτεμα, ανυπόμονα, αποδείκνυε την κατάσταση της πείνας τους.
Μερικοί άνθρωποι κατέφυγαν ακόμη και στον κανιβαλισμό, τρώγοντας όσους είχαν πεθάνει και, σε ορισμένες περιπτώσεις, δολοφονώντας αυτούς που ζούσαν ακόμα.
Πολλοί αγρότες προσπάθησαν να φτάσουν στις πόλεις της Ουκρανίας, όπως το Κίεβο, όπου οι εργάτες εργοστασίων είχαν ακόμη κάποια αμοιβή και φαγητό. Ωστόσο, τον Δεκέμβριο του 1932 οι κομμουνιστές εισήγαγαν το «εσωτερικό διαβατήριο». Αυτό κατέστησε αδύνατο για έναν χωρικό να βρει δουλειά στην πόλη χωρίς την άδεια του Κόμματος, κάτι που σχεδόν καθολικά τους αρνήθηκε.
Άλλοι αγρότες ήλπιζαν να φτάσουν στην Πολωνία, τη Ρουμανία ή ακόμα και στη Ρωσία, όπου δεν υπήρχε πείνα. Αλλά η μετανάστευση απαγορεύτηκε αυστηρά. Οι σιδηροδρομικοί σταθμοί της Ουκρανίας πλημμύρισαν με πεινασμένους, που ήλπιζαν να γλιστρήσουν σε ένα τρένο, ή να ικετεύσουν με την ελπίδα ότι ένας επιβάτης σε ένα τρένο που περνούσε θα μπορούσε να τους ρίξει μια φέτα ψωμιού. Απωθήθηκαν από τους φρουρούς της GPU, οι οποίοι βρέθηκαν αντιμέτωποι με το πρόβλημα της αφαίρεσης αμέτρητων πτωμάτων που λιμοκτονούσαν στους σταθμούς.
Ο τρόμος της γενοκτονίας
Ο Βρετανός δημοσιογράφος Malcolm Muggeridge, ο οποίος ερεύνησε κρυφά την Ουκρανία χωρίς Σοβιετική άδεια, μπόρεσε να ξεφύγει από την κομμουνιστική λογοκρισία στέλνοντας λεπτομέρειες στο Manchester Guardian με διπλωματική τσάντα.
Περίπου είκοσι μίλια νότια του Κιέβου, ήρθα σε ένα χωριό που σχεδόν εξαφανίστηκε από την πείνα. Υπήρχαν δεκαπέντε σπίτια σε αυτό το χωριό και ένας πληθυσμός σαράντα ατόμων. Κάθε σκύλος και γάτα είχε φαγωθεί. Όλα τα άλογα και τα βόδια είχαν κατασχεθεί από τους Μπολσεβίκους για να μεταφέρουν τις συλλογικές εκμεταλλεύσεις. Σε μια καλύβα μαγειρεύουν ένα μπέρδεμα που αδυνατώ να αναλύσω. Υπήρχαν οστά, ζιζάνια, δέρμα, και κάτι που έμοιαζε με μπότα στην κατσαρόλα. Ο τρόπος με τον οποίο η υπόλοιπη μισή δωδεκάδα κατοίκων παρακολουθούσαν, αυτό το σιχαμερό ανακάτεμα, ανυπόμονα, αποδείκνυε την κατάσταση της πείνας τους.
Μερικοί άνθρωποι κατέφυγαν ακόμη και στον κανιβαλισμό, τρώγοντας όσους είχαν πεθάνει και, σε ορισμένες περιπτώσεις, δολοφονώντας αυτούς που ζούσαν ακόμα.
Πολλοί αγρότες προσπάθησαν να φτάσουν στις πόλεις της Ουκρανίας, όπως το Κίεβο, όπου οι εργάτες εργοστασίων είχαν ακόμη κάποια αμοιβή και φαγητό. Ωστόσο, τον Δεκέμβριο του 1932 οι κομμουνιστές εισήγαγαν το «εσωτερικό διαβατήριο». Αυτό κατέστησε αδύνατο για έναν χωρικό να βρει δουλειά στην πόλη χωρίς την άδεια του Κόμματος, κάτι που σχεδόν καθολικά τους αρνήθηκε.
Άλλοι αγρότες ήλπιζαν να φτάσουν στην Πολωνία, τη Ρουμανία ή ακόμα και στη Ρωσία, όπου δεν υπήρχε πείνα. Αλλά η μετανάστευση απαγορεύτηκε αυστηρά. Οι σιδηροδρομικοί σταθμοί της Ουκρανίας πλημμύρισαν με πεινασμένους, που ήλπιζαν να γλιστρήσουν σε ένα τρένο, ή να ικετεύσουν με την ελπίδα ότι ένας επιβάτης σε ένα τρένο που περνούσε θα μπορούσε να τους ρίξει μια φέτα ψωμιού. Απωθήθηκαν από τους φρουρούς της GPU, οι οποίοι βρέθηκαν αντιμέτωποι με το πρόβλημα της αφαίρεσης αμέτρητων πτωμάτων που λιμοκτονούσαν στους σταθμούς.
Ο τρόμος της γενοκτονίας
Ο Βρετανός δημοσιογράφος Malcolm Muggeridge, ο οποίος ερεύνησε κρυφά την Ουκρανία χωρίς Σοβιετική άδεια, μπόρεσε να ξεφύγει από την κομμουνιστική λογοκρισία στέλνοντας λεπτομέρειες στο Manchester Guardian με διπλωματική τσάντα.
Ανέφερε:
Σε μια πρόσφατη επίσκεψη στον Βόρειο Καύκασο και την Ουκρανία, είδα κάτι από τη μάχη που συμβαίνει μεταξύ της κυβέρνησης και των αγροτών…. Από τη μία πλευρά, εκατομμύρια λιμοκτονούντες αγρότες, το σώμα τους συχνά πρήζεται από έλλειψη τροφής από την άλλη, στρατιώτες μέλη της GPU που εκτελούν τις οδηγίες της δικτατορίας του προλεταριάτου. Είχαν περάσει από τη χώρα σαν ένα σμήνος από ακρίδες και είχαν πάρει όλα τα βρώσιμα. είχαν πυροβολήσει ή εξορίσει χιλιάδες αγρότες, μερικές φορές ολόκληρα χωριά. είχαν μεταμορφώσει μερικά από τα πιο εύφορα εδάφη στον κόσμο σε μια μελαγχολική έρημο.
Στο αποκορύφωμα του λιμού, 25.000 άνθρωποι την ημέρα πέθαιναν. Καθώς ο χειμώνας πέρασε, η Ουκρανία έγινε «πανόραμα» τρόμου. Οι άκρες του δρόμου ήταν γεμάτες με πτώματα εκείνων που πέθαναν αναζητώντας φαγητό. Τα πτώματα, πολλά από τα οποία έκρυβαν το χιόνι μέχρι το λιώσιμό του την άνοιξη, πετάγονταν, όπως-όπως, σε μαζικούς τάφους, από τους κομμουνιστές.
Πολλοί άλλοι πέθαναν από την πείνα στα σπίτια τους. Κάποιοι επέλεξαν να τερματίσουν τη διαδικασία με αυτοκτονία, συνήθως με κρέμασμα - εάν είχαν τη δύναμη να το κάνουν. "Απλώς κάθονταν", γράφει ο Ντόλοτ στους συμπολίτες του, "ή ξάπλωναν σιωπηλά, πολύ αδύναμοι ακόμη και για να μιλήσουν. Τα σώματα μεταμορφώθηκαν σε σκελετούς, με το δέρμα τους να κρέμεται γκριζωπό-κίτρινο και χαλαρό πάνω στα κόκαλά τους, σαν λαστιχένιες μάσκες με μεγάλα, διογκωμένα, ακίνητα μάτια. Ο λαιμός τους φάνηκε να έχει συρρικνωθεί στους ώμους τους. Το βλέμμα στα μάτια τους ήταν υαλώδες, προαναγγέλλοντας τον επερχόμενο θάνατο...»
Οι Εβραίοι κομμουνιστές, από την άλλη πλευρά, έτρωγαν εξαιρετικά γεύματα, και τα αφεντικά του κόμματος απολάμβαναν ακόμη και πολυτελή ζωή.
Σε μια πρόσφατη επίσκεψη στον Βόρειο Καύκασο και την Ουκρανία, είδα κάτι από τη μάχη που συμβαίνει μεταξύ της κυβέρνησης και των αγροτών…. Από τη μία πλευρά, εκατομμύρια λιμοκτονούντες αγρότες, το σώμα τους συχνά πρήζεται από έλλειψη τροφής από την άλλη, στρατιώτες μέλη της GPU που εκτελούν τις οδηγίες της δικτατορίας του προλεταριάτου. Είχαν περάσει από τη χώρα σαν ένα σμήνος από ακρίδες και είχαν πάρει όλα τα βρώσιμα. είχαν πυροβολήσει ή εξορίσει χιλιάδες αγρότες, μερικές φορές ολόκληρα χωριά. είχαν μεταμορφώσει μερικά από τα πιο εύφορα εδάφη στον κόσμο σε μια μελαγχολική έρημο.
Στο αποκορύφωμα του λιμού, 25.000 άνθρωποι την ημέρα πέθαιναν. Καθώς ο χειμώνας πέρασε, η Ουκρανία έγινε «πανόραμα» τρόμου. Οι άκρες του δρόμου ήταν γεμάτες με πτώματα εκείνων που πέθαναν αναζητώντας φαγητό. Τα πτώματα, πολλά από τα οποία έκρυβαν το χιόνι μέχρι το λιώσιμό του την άνοιξη, πετάγονταν, όπως-όπως, σε μαζικούς τάφους, από τους κομμουνιστές.
Πολλοί άλλοι πέθαναν από την πείνα στα σπίτια τους. Κάποιοι επέλεξαν να τερματίσουν τη διαδικασία με αυτοκτονία, συνήθως με κρέμασμα - εάν είχαν τη δύναμη να το κάνουν. "Απλώς κάθονταν", γράφει ο Ντόλοτ στους συμπολίτες του, "ή ξάπλωναν σιωπηλά, πολύ αδύναμοι ακόμη και για να μιλήσουν. Τα σώματα μεταμορφώθηκαν σε σκελετούς, με το δέρμα τους να κρέμεται γκριζωπό-κίτρινο και χαλαρό πάνω στα κόκαλά τους, σαν λαστιχένιες μάσκες με μεγάλα, διογκωμένα, ακίνητα μάτια. Ο λαιμός τους φάνηκε να έχει συρρικνωθεί στους ώμους τους. Το βλέμμα στα μάτια τους ήταν υαλώδες, προαναγγέλλοντας τον επερχόμενο θάνατο...»
Οι Εβραίοι κομμουνιστές, από την άλλη πλευρά, έτρωγαν εξαιρετικά γεύματα, και τα αφεντικά του κόμματος απολάμβαναν ακόμη και πολυτελή ζωή.
Στο Harvest of Sorrow του Robert Conquest , διαβάζουμε τον ακόλουθο λογαριασμό της τραπεζαρίας των αξιωματούχων του κόμματος στο Pohrebyshcha:
Μέρα και νύχτα φρουρούσε από την πολιτοφυλακή που κρατούσε τους πεινασμένους αγρότες μακριά από το εστιατόριο .... Στην τραπεζαρία, σε πολύ χαμηλές τιμές, σερβίρονται λευκά ψωμιά, κρέας, πουλερικά, κομπόστες και λιχουδιές, κρασιά και γλυκά στα αφεντικά της επαρχίας…. Γύρω από αυτές τις οάσεις ο λιμός και ο θάνατος μαινόταν.
Αλλά ίσως το χειρότερο παράδοξο: αν και μεγάλο μέρος των δημευθέντων σιτηρών εξήχθησαν στη Δύση, μεγάλα τμήματα απλώς πετάχτηκαν στη θάλασσα από τους Σοβιετικούς, ή αφέθηκαν να σαπίσουν. Για παράδειγμα, μια τεράστια προσφορά σιτηρών τοποθετήθηκε υπό την προστασία της GPU στον σταθμό Reshetylivka στην επαρχία Πολτάβα. Περνώντας σ᾿ ένα τρένο, ένας Αμερικανός ανταποκριτής είδε «τεράστιες πυραμίδες σιτηρών, ψηλά ψηλά και κάπνισμα από εσωτερική καύση». Στην περιοχή Lubotino, χιλιάδες τόνοι κατασχεμένων πατατών αφέθηκαν να σαπίσουν, περιτριγυρισμένοι από συρματοπλέγματα.
Όλα αυτά υπογραμμίζουν τον πραγματικό σκοπό της δήμευσης τροφίμων: γενοκτονία.
Μέρα και νύχτα φρουρούσε από την πολιτοφυλακή που κρατούσε τους πεινασμένους αγρότες μακριά από το εστιατόριο .... Στην τραπεζαρία, σε πολύ χαμηλές τιμές, σερβίρονται λευκά ψωμιά, κρέας, πουλερικά, κομπόστες και λιχουδιές, κρασιά και γλυκά στα αφεντικά της επαρχίας…. Γύρω από αυτές τις οάσεις ο λιμός και ο θάνατος μαινόταν.
Αλλά ίσως το χειρότερο παράδοξο: αν και μεγάλο μέρος των δημευθέντων σιτηρών εξήχθησαν στη Δύση, μεγάλα τμήματα απλώς πετάχτηκαν στη θάλασσα από τους Σοβιετικούς, ή αφέθηκαν να σαπίσουν. Για παράδειγμα, μια τεράστια προσφορά σιτηρών τοποθετήθηκε υπό την προστασία της GPU στον σταθμό Reshetylivka στην επαρχία Πολτάβα. Περνώντας σ᾿ ένα τρένο, ένας Αμερικανός ανταποκριτής είδε «τεράστιες πυραμίδες σιτηρών, ψηλά ψηλά και κάπνισμα από εσωτερική καύση». Στην περιοχή Lubotino, χιλιάδες τόνοι κατασχεμένων πατατών αφέθηκαν να σαπίσουν, περιτριγυρισμένοι από συρματοπλέγματα.
Όλα αυτά υπογραμμίζουν τον πραγματικό σκοπό της δήμευσης τροφίμων: γενοκτονία.
Ο Sergio Gradenigo, ο Ιταλός πρόξενος στη Μόσχα, έγραψε σε αποστολή στη Ρώμη στις 31 Μαΐου 1933:
Ο λιμός έχει προγραμματιστεί σκόπιμα από την κυβέρνηση της Μόσχας και εφαρμόστηκε με βάναυση επιβολή. Ο οριστικός στόχος αυτού του εγκλήματος είναι η εκκαθάριση του ουκρανικού προβλήματος μέσα σε λίγους μήνες, θυσιάζοντας από 10 έως 15 εκατομμύρια ανθρώπους. Μην θεωρείτε ότι αυτός ο αριθμός είναι υπερβολικός: Είμαι βέβαιος ότι θα μπορούσε ακόμη και να έχει ξεπεραστεί μέχρι τώρα.
Ενώ υπάρχει διαφωνία για το πόσες ζωές διεκδικεί η γενοκτονία, οι αριθμοί του Gradenigo αποδείχθηκαν μάλλον ακριβείς. Στο Harvest of Sorrow, ο ιστορικός Robert Conquest, που θεωρείται από πολλούς αυθεντία στην καταγραφή αυτού του λιμού, έβαλε το όριο στα 14,5 εκατομμύρια. Περίπου οι μισοί από αυτούς τους θανάτους αντιπροσωπεύουν την εκκαθάριση των κουλάκων, μέσω της εκτέλεσης και του αργού θανάτου σε gulags, ενώ ο ίδιος ο λιμός στέρησε τη ζωή περίπου επτά εκατομμυρίων, συμπεριλαμβανομένων τριών εκατομμυρίων παιδιών.
Βοηθώντας τον ΕΒΡΑΙΟ Στάλιν να κρύψει το Ολοκαύτωμα
Πώς παρέμεινε άγνωστο ένα ολοκαύτωμα αυτών των διαστάσεων στη Δύση; Πρώτον, οι Σοβιετικοί απέκρυψαν όλες τις πληροφορίες σχετικά με τον λιμό. Ο ρωσικός κρατικός, ελεγχόμενος τύπος απαγόρευσε στους απλούς πολίτες να το συζητούν και όποια αναφορά σχετική μέ τον λιμό, θα τιμωρούταν με ποινή φυλάκισης τριών έως πέντε ετών.
Αν και ορισμένοι Δυτικοί παρατηρητές ανέφεραν το μέγεθος της δυστυχίας των Ουκρανών, τέτοια σχόλια ήταν εξαιρετικά σπάνια. Κατά τη διάρκεια του λιμού, οι Σοβιετικοί απαγόρευαν στους ξένους δημοσιογράφους να επισκέπτονται την Ουκρανία. Όμως εξίσου σημαντική ήταν και η συνεργασία των επιρροών Δυτικών συγγραφέων που συμπαθούν τον κομμουνισμό. Ο Φαβιανός Σοσιαλιστής Τζορτζ Μπερνάρντ Σω, αφού έλαβε ως δώρο μια περιοδεία προσεκτικά ενορχηστρωμένη από τους Σοβιετικούς, διακήρυξε το 1932: "Δεν είδα ούτε ένα άτομο με υποσιτισμούς στη Ρωσία, νεαρό ή ηλικιωμένο."
Αλλά μακράν ο χειρότερος δράστης ήταν ο Walter Duranty, επικεφαλής των New York Times στη Μόσχα από το 1922 έως το 1936. Ο Duranty απολάμβανε προσωπική πρόσβαση στον Στάλιν, τον ονόμασε «τον μεγαλύτερο εν ζωή πολιτικό», και μάλιστα επαίνεσε τις περίφημες δίκες του δικτάτορα. Το να ονομάσεις τον Duranty οπαδό του σοβιετισμού υποτιμά πολύ τον ρόλο του. Ο δημοσιογράφος Joseph Alsop χαρακτήρισε τον Duranty ως «πράκτορα της KGB» και ο Malcolm Muggeridge τον ονόμασε «τον μεγαλύτερο ψεύτη, απο οποιοδήποτε δημοσιογράφου που γνώρισα εδώ και 50 χρόνια, στην δημοσιογραφία».
Οι δημοσιεύσεις του Duranty για το Holodomor της Ουκρανίας ήταν ίσως οι χειρότερες πράξεις της καριέρας του. Τον Νοέμβριο του 1932, είπε με ένθερμο τρόπο στους αναγνώστες του στους New York Times , "Δεν υπάρχει λιμός ή πραγματικός λιμός ούτε είναι πιθανό να υπάρξει." Καταγγέλλει ως «ψεύτες» τους λίγους γενναίους συγγραφείς που ανέφεραν τον λιμό, τον οποίο ονόμασε «κακοήθη προπαγάνδα». Όταν η συσσώρευση αναφορών έκανε τους μαζικούς θανάτους δύσκολο να αμφισβητηθούν, ο Duranty άλλαξε τακτική από την πλήρη άρνηση σε υποβιβασμό. Έγραψε στους Times το Μάρτιο του 1933: «Δεν υπάρχει πραγματική πείνα ή θάνατοι από πείνα, αλλά υπάρχει εκτεταμένη θνησιμότητα από θανάτους λόγω υποσιτισμού».
Απίστευτο, στον Duranty απονεμήθηκε το Βραβείο Πούλιτζερ το 1932 για «νηφάλια, επεξηγηματική αναφορά των ειδήσεων από τη Ρωσία».
Κάποιοι θα ρωτήσουν: οι Ουκρανοί αντιστάθηκαν στη γενοκτονία; Ναί! Καθ 'όλη τη διάρκεια του πολέμου του Στάλιν, εκατοντάδες ταραχές και εξεγέρσεις, σε διάφορες κλίμακες, ξέσπασαν σε όλη την Ουκρανία. Υπάρχουν ακόμη μια σειρά από ιστορίες όπου ομάδες ηρωικών γυναικών ξεπερνούσαν τα κομμουνιστικά-φυλασσόμενα κολχόζ και άρπαζαν σιτηρά για τα πεινασμένα παιδιά τους. Και δεν ήταν ασυνήθιστο για έναν τύραννο του τοπικού κόμματος του χωριού να βρεθεί ξαφνικά νεκρός.
Ωστόσο, αυτή η αντίσταση κατεστάλη βάναυσα. Οι Σοβιετικοί είχαν περάσει τα διατάγματα για άδεια όπλων το 1926, το 1928 και το 1929, και λίγοι Ουκρανοί είχαν στην κατοχή τους όπλα με άδεια. Η αντίσταση αποτελούσε σε μεγάλο βαθμό δίκρανα ενάντια στα πολυβόλα. Η GPU και ο σοβιετικός στρατός αντιμετώπισαν εξεγέρσεις. αεροσκάφη εισήχθησαν για την καταστολή των πιο σοβαρών. Και ο λιμός του 1932-33 άφησε τους αγρότες πολύ αδύναμους για να αντισταθούν.
Θρίαμβος επιτέλους, η τραγωδία δεν ξεχνιέται
Τό Ἐθνικό Μουσεῖο τοῦ Γολοντομόρ στήν Οὐκρανία (ἐδῶ)
Το Holodomor στέκεται ως μια μόνιμη προειδοποίηση για το τι συμβαίνει όταν η απεριόριστη κρατική εξουσία καταστρέφει τα, από τον Θεό δοσμένα στόν άνθρωπο, δικαιώματα. Μια σύντομη ματιά της Αμερικανικής Χάρτας Δικαιωμάτων δείχνει ότι σχεδόν κάθε δικαίωμα που αναφέρεται σ᾿ αυτή καταπατήθηκε από τον Στάλιν στην Ουκρανία. Ωστόσο, παρόλο που ο δικτάτορας χρησιμοποίησε κάθε μέσο για να εξαλείψει τη βούληση του λαού, το εθνικό πνεύμα έζησε αδιάκοπα, έως ότου η Ουκρανία αποκτήσει την ανεξαρτησία της το 1991.
Εδώ στις Ηνωμένες Πολιτείες, Ουκρανο-Αμερικάνικοι οργανισμοί όπως η Ουκρανική Επιτροπή Κογκρέσου της Αμερικής (UCCA), το Ukrainian Genocide Famine Foundation και άλλοι, εργάζονται επιμελώς για να διατηρήσουν την μνήμη του Holodomor. Πέρυσι, βοήθησαν στον εορτασμό της 75ης επετείου της γενοκτονίας. Και σε μεγάλο βαθμό χάρη στις προσπάθειές τους, το 2008 η Βουλή των Αντιπροσώπων των ΗΠΑ ενέκρινε ψήφισμα αποδοκιμασίας για τον γενοκτονικό λιμό. Μία από τις συνεχιζόμενες εκστρατείες της UCCA - την οποία υποστηρίζει εγκάρδια η Νέα Αμερική - είναι για την,που απο καιρό του άξιζε, ανάκληση του βραβείου Pulitzer του Walter Duranty.
Ο James Perloff είναι ο συγγραφέας του The Shadows of Power: The Council on Foreign Relations and the American Decline καί Tornado in a Junkyard: The Relentless Myth of Darwinism
Ἀπό ἐδῶ
Θά κλείσω αὐτό τό ἀφιέρωμα μέ τά λόγια τοῦ Perlof πού εἶναι ἐκτός ἀπό οὐσιαστικότατα καί προειδοποιητικά γιά τόν ἄνθρωπο πού πολύ λίγο ἀπέχει ἀπό τό νά ζήσῃ μία ἐπανάληψι τῆς φρικτῆς αὐτῆς ἱστορίας.Εἰδικῶς στίς ...περίεργες ἡμέρες πού βιώνουμε,σέ παγκόσμιο ἐπίπεδο,καί γινόμαστε μάρτυρες ἑνός ὁλοκληρωτισμοῦ τῆς ἐξουσίας ἀλλά καί μεγάλης μερίδας τοῦ κόσμου,πού λόγῳ ἀγνοίας, βρίσκεται ἐγκλωβισμένη σέ κομμουνιστικές ἀντιλήψεις.
«Το Holodomor στέκεται ως μια μόνιμη προειδοποίηση για το τι συμβαίνει όταν η απεριόριστη κρατική εξουσία καταστρέφει τα, από τον Θεό δοσμένα στον άνθρωπο, δικαιώματα.»
Ἡ Πελασγική
Ο λιμός έχει προγραμματιστεί σκόπιμα από την κυβέρνηση της Μόσχας και εφαρμόστηκε με βάναυση επιβολή. Ο οριστικός στόχος αυτού του εγκλήματος είναι η εκκαθάριση του ουκρανικού προβλήματος μέσα σε λίγους μήνες, θυσιάζοντας από 10 έως 15 εκατομμύρια ανθρώπους. Μην θεωρείτε ότι αυτός ο αριθμός είναι υπερβολικός: Είμαι βέβαιος ότι θα μπορούσε ακόμη και να έχει ξεπεραστεί μέχρι τώρα.
Ενώ υπάρχει διαφωνία για το πόσες ζωές διεκδικεί η γενοκτονία, οι αριθμοί του Gradenigo αποδείχθηκαν μάλλον ακριβείς. Στο Harvest of Sorrow, ο ιστορικός Robert Conquest, που θεωρείται από πολλούς αυθεντία στην καταγραφή αυτού του λιμού, έβαλε το όριο στα 14,5 εκατομμύρια. Περίπου οι μισοί από αυτούς τους θανάτους αντιπροσωπεύουν την εκκαθάριση των κουλάκων, μέσω της εκτέλεσης και του αργού θανάτου σε gulags, ενώ ο ίδιος ο λιμός στέρησε τη ζωή περίπου επτά εκατομμυρίων, συμπεριλαμβανομένων τριών εκατομμυρίων παιδιών.
Βοηθώντας τον ΕΒΡΑΙΟ Στάλιν να κρύψει το Ολοκαύτωμα
Πώς παρέμεινε άγνωστο ένα ολοκαύτωμα αυτών των διαστάσεων στη Δύση; Πρώτον, οι Σοβιετικοί απέκρυψαν όλες τις πληροφορίες σχετικά με τον λιμό. Ο ρωσικός κρατικός, ελεγχόμενος τύπος απαγόρευσε στους απλούς πολίτες να το συζητούν και όποια αναφορά σχετική μέ τον λιμό, θα τιμωρούταν με ποινή φυλάκισης τριών έως πέντε ετών.
Αν και ορισμένοι Δυτικοί παρατηρητές ανέφεραν το μέγεθος της δυστυχίας των Ουκρανών, τέτοια σχόλια ήταν εξαιρετικά σπάνια. Κατά τη διάρκεια του λιμού, οι Σοβιετικοί απαγόρευαν στους ξένους δημοσιογράφους να επισκέπτονται την Ουκρανία. Όμως εξίσου σημαντική ήταν και η συνεργασία των επιρροών Δυτικών συγγραφέων που συμπαθούν τον κομμουνισμό. Ο Φαβιανός Σοσιαλιστής Τζορτζ Μπερνάρντ Σω, αφού έλαβε ως δώρο μια περιοδεία προσεκτικά ενορχηστρωμένη από τους Σοβιετικούς, διακήρυξε το 1932: "Δεν είδα ούτε ένα άτομο με υποσιτισμούς στη Ρωσία, νεαρό ή ηλικιωμένο."
Αλλά μακράν ο χειρότερος δράστης ήταν ο Walter Duranty, επικεφαλής των New York Times στη Μόσχα από το 1922 έως το 1936. Ο Duranty απολάμβανε προσωπική πρόσβαση στον Στάλιν, τον ονόμασε «τον μεγαλύτερο εν ζωή πολιτικό», και μάλιστα επαίνεσε τις περίφημες δίκες του δικτάτορα. Το να ονομάσεις τον Duranty οπαδό του σοβιετισμού υποτιμά πολύ τον ρόλο του. Ο δημοσιογράφος Joseph Alsop χαρακτήρισε τον Duranty ως «πράκτορα της KGB» και ο Malcolm Muggeridge τον ονόμασε «τον μεγαλύτερο ψεύτη, απο οποιοδήποτε δημοσιογράφου που γνώρισα εδώ και 50 χρόνια, στην δημοσιογραφία».
Οι δημοσιεύσεις του Duranty για το Holodomor της Ουκρανίας ήταν ίσως οι χειρότερες πράξεις της καριέρας του. Τον Νοέμβριο του 1932, είπε με ένθερμο τρόπο στους αναγνώστες του στους New York Times , "Δεν υπάρχει λιμός ή πραγματικός λιμός ούτε είναι πιθανό να υπάρξει." Καταγγέλλει ως «ψεύτες» τους λίγους γενναίους συγγραφείς που ανέφεραν τον λιμό, τον οποίο ονόμασε «κακοήθη προπαγάνδα». Όταν η συσσώρευση αναφορών έκανε τους μαζικούς θανάτους δύσκολο να αμφισβητηθούν, ο Duranty άλλαξε τακτική από την πλήρη άρνηση σε υποβιβασμό. Έγραψε στους Times το Μάρτιο του 1933: «Δεν υπάρχει πραγματική πείνα ή θάνατοι από πείνα, αλλά υπάρχει εκτεταμένη θνησιμότητα από θανάτους λόγω υποσιτισμού».
Απίστευτο, στον Duranty απονεμήθηκε το Βραβείο Πούλιτζερ το 1932 για «νηφάλια, επεξηγηματική αναφορά των ειδήσεων από τη Ρωσία».
Κάποιοι θα ρωτήσουν: οι Ουκρανοί αντιστάθηκαν στη γενοκτονία; Ναί! Καθ 'όλη τη διάρκεια του πολέμου του Στάλιν, εκατοντάδες ταραχές και εξεγέρσεις, σε διάφορες κλίμακες, ξέσπασαν σε όλη την Ουκρανία. Υπάρχουν ακόμη μια σειρά από ιστορίες όπου ομάδες ηρωικών γυναικών ξεπερνούσαν τα κομμουνιστικά-φυλασσόμενα κολχόζ και άρπαζαν σιτηρά για τα πεινασμένα παιδιά τους. Και δεν ήταν ασυνήθιστο για έναν τύραννο του τοπικού κόμματος του χωριού να βρεθεί ξαφνικά νεκρός.
Ωστόσο, αυτή η αντίσταση κατεστάλη βάναυσα. Οι Σοβιετικοί είχαν περάσει τα διατάγματα για άδεια όπλων το 1926, το 1928 και το 1929, και λίγοι Ουκρανοί είχαν στην κατοχή τους όπλα με άδεια. Η αντίσταση αποτελούσε σε μεγάλο βαθμό δίκρανα ενάντια στα πολυβόλα. Η GPU και ο σοβιετικός στρατός αντιμετώπισαν εξεγέρσεις. αεροσκάφη εισήχθησαν για την καταστολή των πιο σοβαρών. Και ο λιμός του 1932-33 άφησε τους αγρότες πολύ αδύναμους για να αντισταθούν.
Θρίαμβος επιτέλους, η τραγωδία δεν ξεχνιέται
Τό Ἐθνικό Μουσεῖο τοῦ Γολοντομόρ στήν Οὐκρανία (ἐδῶ)
Το Holodomor στέκεται ως μια μόνιμη προειδοποίηση για το τι συμβαίνει όταν η απεριόριστη κρατική εξουσία καταστρέφει τα, από τον Θεό δοσμένα στόν άνθρωπο, δικαιώματα. Μια σύντομη ματιά της Αμερικανικής Χάρτας Δικαιωμάτων δείχνει ότι σχεδόν κάθε δικαίωμα που αναφέρεται σ᾿ αυτή καταπατήθηκε από τον Στάλιν στην Ουκρανία. Ωστόσο, παρόλο που ο δικτάτορας χρησιμοποίησε κάθε μέσο για να εξαλείψει τη βούληση του λαού, το εθνικό πνεύμα έζησε αδιάκοπα, έως ότου η Ουκρανία αποκτήσει την ανεξαρτησία της το 1991.
Εδώ στις Ηνωμένες Πολιτείες, Ουκρανο-Αμερικάνικοι οργανισμοί όπως η Ουκρανική Επιτροπή Κογκρέσου της Αμερικής (UCCA), το Ukrainian Genocide Famine Foundation και άλλοι, εργάζονται επιμελώς για να διατηρήσουν την μνήμη του Holodomor. Πέρυσι, βοήθησαν στον εορτασμό της 75ης επετείου της γενοκτονίας. Και σε μεγάλο βαθμό χάρη στις προσπάθειές τους, το 2008 η Βουλή των Αντιπροσώπων των ΗΠΑ ενέκρινε ψήφισμα αποδοκιμασίας για τον γενοκτονικό λιμό. Μία από τις συνεχιζόμενες εκστρατείες της UCCA - την οποία υποστηρίζει εγκάρδια η Νέα Αμερική - είναι για την,που απο καιρό του άξιζε, ανάκληση του βραβείου Pulitzer του Walter Duranty.
The Holodomor Memorial to Victims of the Ukrainian Famine-Genocide of 1932–1933 was opened in Washington, D.C. on November 7, 2015 (ἐδῶ)
Ο James Perloff είναι ο συγγραφέας του The Shadows of Power: The Council on Foreign Relations and the American Decline καί Tornado in a Junkyard: The Relentless Myth of Darwinism
Ἀπό ἐδῶ
Θά κλείσω αὐτό τό ἀφιέρωμα μέ τά λόγια τοῦ Perlof πού εἶναι ἐκτός ἀπό οὐσιαστικότατα καί προειδοποιητικά γιά τόν ἄνθρωπο πού πολύ λίγο ἀπέχει ἀπό τό νά ζήσῃ μία ἐπανάληψι τῆς φρικτῆς αὐτῆς ἱστορίας.Εἰδικῶς στίς ...περίεργες ἡμέρες πού βιώνουμε,σέ παγκόσμιο ἐπίπεδο,καί γινόμαστε μάρτυρες ἑνός ὁλοκληρωτισμοῦ τῆς ἐξουσίας ἀλλά καί μεγάλης μερίδας τοῦ κόσμου,πού λόγῳ ἀγνοίας, βρίσκεται ἐγκλωβισμένη σέ κομμουνιστικές ἀντιλήψεις.
«Το Holodomor στέκεται ως μια μόνιμη προειδοποίηση για το τι συμβαίνει όταν η απεριόριστη κρατική εξουσία καταστρέφει τα, από τον Θεό δοσμένα στον άνθρωπο, δικαιώματα.»
Ἡ Πελασγική